startline
nyári táborok nemcsak(!) gyerekeknek Jobb agytekés
rajztanítás
kézműves foglalkozás galéria lakberendezés kiállításrendezés krea-túra 2011 Görögország kiállításajánló újrahasznosítás letölthető könyv szülőszoba színválasztási segédlet Partnerek

Magunkról

Unokától nagyszülőig minden korosztálynak tanítok rajzot, tervezést, színtant, művészeti technikákat.


Névválasztás

Bár ódzkodom az idegen nyelvű névadástól, jobb szeretek cipőboltban vásárolni, mint shoe’s shop-ban, ez a név annyi mindent tömörít, ami nyomós oka kötődésemnek.
Magában foglalja az indulást, a vonalat mint a rajzolás eszközét, a rajztanulás startvonalát.

Megtalálható benne a csillag, amivé bárki válhat, a művészet, annak szentsége, ahogy én gondolok rá. Értelmezésemben művészetet ma köznapisága teszi azzá, csakúgy, mint a népművészetet, vagy az ősi kultúrák művészetét. (lásd: art brut, land-art, minimal art, pop art, konceptuális művészet) A szó itt formateremtő tökéletességre törekvést jelent, főhajtás a nagy designer, a természet előtt.
Ezekből a forrásokból, de ma élő, mai problémákon gondolkodó szemlélettel és modern anyagok-technikák felhasználásával újrahasznosítással is készülnek képeim, tárgyaim.
Valamennyien üzenetek.

A pitypang szimbólum formájában-egyszerűségében tökéletes, termékenységet, köznapiságot, folytonosságot hordoz. Formai értelemben a gömb a legtökéletesebb mértani test, elemei pedig leírható csillagokként.

Vizuális tervezői pályán, felnőttként jöttem rá, hogy nem mindenki tud rajzolni. Addig azt hittem, csak nem akar, vagy hülyéskedésből téveszt. Láttam, mikor konstruktív megbeszéléseken , jól szituált, tanult felnőtt feszeng, mert szóval nem lehet elmagyarázni az elképzelését, rajzzal pedig nem képes. Igazán csak akkor értettem meg, milyen könnyű dolga van annak, aki bármikor, bármiből konstruálhat egy egész világot. Az vezetett a tanári pályára, hogy átadjam azt a könnyedséget, örömöt, amivel az ember időhatárokon, nyelveken is túl kifejezheti magát.

Mikor  dr. Edwards módszerével találkoztam, előítélettel fogtam olvasásába. Még egy könyv, a sok mellé, amelyik szerkesztetni akarja a kutyát, macskát, lovat stb. De mikor saját tanári tapasztalataim is, témáim, bevált módszereim testvérei és ikertestvérei, ráadásul még több módszer tárult elém, kételyeim kapituláltak. Mikor a vonatkozó tudományos szakirodalmat olvastam, igazi heuréka érzésem volt. Nagyon becsülöm a professzor asszonyt, mert módszerfejlesztésével olyat tett, amire sajnos kevés példa van: Áttette a tanítási gyakorlatba a tudomány vívmányát.

Módszerének elemeit sikerrel alkalmaztam igen alacsony óraszámú köznapi iskolai rajztanításban is. Ez kézzel foghatóan bebizonyította, mennyire hatékony eljárást fejlesztett ki. Tesztcsoporttal dolgozva, eredményeket elemezve, dokumentálva még több részlet vált érthetővé. Külön becsülendő, hogy a Jobb agyféltekés rajzolás című könyve nem lezárt egész, hanem javasol további irányokat, nyitva is hagy, folyamatos kiegészítést javasol.  Elég széleslátókörű tehát ahhoz, hogy túllásson saját szűkre szabott emberi életén. Éltem is tengeren túli tanácsával és az európai kultúrkörből tápláltan saját tanári gyakorlataimmal erősítem alapvetését, nem elveszek belőle.

Nem helyeslem az önjelölt ún. "tanárok" tevékenységét, akik lecsupaszítva, szakértelem és odafigyelés nélkül, pusztán haszonelvtől vezetve lejáratják a módszert érdeklődők és szakmai fórumok előtt. Könnyen felismerhetők, hiszen az Edwards-féle munkafüzet képanyagát kimásolva, azok sorrendjén mechanikusan végig haladva tevékenykednek. Tanítványaik közzétett munkái mutatják,  hogy nélkülöznek könnyen megszerezhető tudásokat is. Minden tanítványommal folytatott munka még több információval szolgál, utánaolvasásra, újabb tanulásra, kutatásra ösztönöz, hiszen nincs változatosabb "munkadarab" az embernél. Tanárként nincs kompetenciám pl vízmérnöki munkára, bár talán meg tudom szerelni a csapot saját házamban. Hihetetlennek tűnik a felelőtlenség, amellyel tanulmányok híjján az emberi elmébe matatnak az avatatlan kézzel.  Ilyen az is, mikor az Edwards-fejlesztette gyakorlatsorból elhagynak, a tanfolyami időt éa a gyakorlatok számát kurtítják. Művészek és vizuálisan gyúrtak prüszkölnek, mert soha nem látott arányban nő a vizuális hulladék. A piacnak dolga a szelektálás, a szépre igent, a szépelgőre nemet mondani. 

Sok és sokféle képzésen, munkatapasztalaton túl háromgyerekes anyaként is nézem a világot. Összegereblyézett tudásomat szeretném hozzáférhetővé tenni. Örülök, hogy taníthatok, mert a rajzolás a boldogság egyik formája. Ez a boldogságforma "fertőző". 

A rajztudás három szintjét különböztetem meg. Az alapkurzus lehetővé teszi az első szint megszerzését. Modell után bármit le tudsz rajzolni. Tradícionális intenzív oktatás mellett ez kb. 4 év alatt zajlik le. Erre a szintre bárki eljuthat, aki rajzeszközt képes mozdítani. Nem művészet, csupán erős mesterségbeli tudás!                                                                                                        A második szint az emlékezet utáni rajztudás fejlesztése. Gyors vázlatokat, elsuhanó, mozduló alakokat is le tudsz rajzolni. A haladó kurzuson erre is képessé válhatsz.                                A művészi-tervezői szint ezek feletti. Mindamellett, hogy az előbbi szinteken teljesíteni tudsz, a valóság elemeit egyéni módon ábrázolhatod. Már azt is le tudod rajzolni, amit csak elképzelsz. A kezed kivetítő projektorrá válik.  Az agyad onthatja az elképzeléseid.

 

Panajotu Anna, rajz és vizutanár

iskolák:

egyetem: Szeged, MA
foiskolák: BDTF, mozgókép-média JGYTF rajztanár
Krea: ff.lakberendező
Mucsarnok: kiállításrendező
Kirakatrendező és Dekoratorképző Iskola: tervező dekoratőr

szakmai tapasztalatok
díszlettervezoi munkák:

Tháli Színház/ Kalandozások Odüsszeusszal
Thália Kamara/ Színpad A gazdag polgár
tanárként
motiváció alapú személyiségfejlesztő tanítás, támogatók szervezése, kiállítások rendezése, készségfejlesztés,
tehetséggondozás, integráció, összművészeti projektek összeállítása /Széchenyi I Ált. Isk. Szabó Magda Angol-magyar Kéttannyelvű Általános Iskola, Csömöri Mátyás Király Általános Iskola, Minerva Érettségizetek Gimnáziuma

lakberendezoként
ókori görög váza alapú historizáló+high tech lakótér /Bp. III. Mátyás u.
variábilis belso teru pillérvázas piloti tervezése Rietweld Schöder-ház terve és Wright nyomán Evia
organikus berendezésű könyvtárszoba afrikai motívumokkal /Fót

étterem rekonstrukció: barlang hatások /Bp. VI.
étterem rekonstrukció: sport arculattal /Bp. XII.
étterem rekonstrukció: pizzázó /Göd
családi ház építés, térszervezés, viágítási-, burkolat,-
bútorozási és színterv art deco jegyében /Bp. Sóska u.
családi ház átépítés, térszervezés, viágítási-, burolat,-
bútorozási és színterv /Göd
kozmetikai szalon berendezési és színterve Bp. IV.
cipőbolt átépítés, raktárnagyobbítás, világítási és
színterv, berendezés, kirakat /Kecskemét
dekoratőrként
kiállítási terek installációk tervezése, kivitelezése,
dekorálása
Anest Rt, Kőváza Kft
üzlettér átépítési, installálás, dekorálás, fóliázás
Anest Rt, Kőváza
Kft, Artex Kft
kirakatrendezés, külső portál dekoráció kivitelezése,-üzletbelső dekoráció, nyitás, illetve kiállítások előtti hajrák /Ápisz,
Orex, Rubolt Árubemutató kiállítások, kirakatok, ékszeraukciók


mágnesezhető vakolat